اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال

2023-04-09
0 نظر
اقامت ترکیه افراد زیر 18 سال

اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال و روش‌های اخذ آن به چه صورت است؟ یکی از سوالاتی که بسیاری از مهاجران به تزکیه دارند شرایط دریافت اقامت برای فرزندان شان است. برای اطلاع از آخرین قوانین اقامتی ترکیه با آریا کوئین همراه شوید!!

اقامت ترکیه افراد زیر 18 سال

نحوه اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال همواره یکی از رایج‏‌ترین سوالات خانواده‏‌های علاقه‏‌مند به زندگی در ترکیه بوده است. خانواده‏‌های خارجی برای کسب اجازه اقامت طولانی‏‌تر در ترکیه پس از اتمام تایخ انقضای ویزای خود، به اجازه نامه اقامت معتبر نیاز دارند. اخذ اقامت در ترکیه به روش‏‌های زیادی از جمله اقامت موقت، اقامت از طریق خرید خانه در ترکیه، اقامت تحصیلی، اقامت از طریق ازدواج و غیره، ممکن است. نوجوانان زیر 18 سال برای اخذ مجوز اقامت در ترکیه، می‏توانند از مجوز اقامت به همراه خانواده یا مجوز اقامت دانشجویی استفاده کنند.

همه چیز درباره آخرین قوانین اقامت ترکیه در سال جدید!

اخذ اقامت ترکیه زیر سن قانونی؛ اقامت به همراه خانواده برای افراد زیر 18 سال

اجازه اقامت ترکیه برای خانواده‏‌های خارجی تحت ماده 28 قانون 5901 ارائه می‏‌شود. خانواده‏‌های خارجی که دارای مجوز اقامت معتبر یا مجوز اقامت بشردوستانه در ترکیه هستند، می‏‌توانند برای اجازه اقامت خانواده خود در ترکیه درخواست ارائه دهند. به این ترتیب مجوز اقامت برای تمام فرزندان زیر 18 سال خانواده نیز صادر می‏‌شوند.

اتباع خارجی زیر 18 سال می‏‌توانند بدون نیاز به اخذ مجوز اقامت تحصیلی، از امکان تحصیل در مدارس و مراکز آموزشی ترکیه بهره‏‌مند شوند. علاوه بر این، اتباع خارجی زیر 18 سال که پدر یا مادری آن‌ها شهروند ترکیه هستند، می‏‌توانند برای اخذ مجوز اقامت 5 ساله اقدام کنند.

از شرایط دریافت پاسپورت ترکیه چه می دانید!

مجوز اقامت تحصیلی افراد زیر 18 سال

افراد خارجی زیر 18 سال که مجوز اقامت خانوادگی معتبری ندارند، برای ادامه تحصیل در مقاطع ابتدایی و متوسطه در ترکیه، می‏توانند مجوز اقامت تحصیلی دریافت کنند. البته افراد زیر 18 سالی که مجوز اقامت خانوادگی دارند، تا پایان 18 سالگی به ارائه مجوز تحصیلی نیاز ندارند. علاوه بر این، اگر خانواده فرد در کشوری غیر از ترکیه زندگی می‏‌کنند، ارائه رضایت نامه اولیا برای ثبت درخواست اخذ مجوز اقامت تحصیلی در ترکیه الزامی است. خارجی‏های زیر 18 سالی که تحصیلات ابتدایی و متوسطه را پشت سر می‏‌گذارند، با رضایت والدین یا نماینده قانونی آن‌ها می‏ توانند مجوز اقامت تحصیلی یک ساله در ترکیه را دریافت کنند. لازم به ذکر است که در صورت پایان یافتن تاریخ انقضا، اعتبار این مجوز قابل تمدید است.

نوماراتاژ چیست؟ همه چیز درباره شرایط دریافت نوماراتاژ

اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه ‏گذاری برای کودکان زیر 18 سال

هنگام ارائه درخواست تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در این کشور، سرمایه‏گذاران می‏توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز درخواست شهروندی ارائه کنند. در این شرایط، اعضای خانواده سرمایه‏گذار خارجی ملزم به ارائه درخواست مجوز اقامت کوتاه مدت یا سرمایه‏گذاری اضافی نیستند. تنها با ارائه مدارکی مانند شناسنامه، گذرنامه، کارت ملی، سند ازدواج و عکس، سایر اعضای خانواده سرمایه‏گذار نیز می‏توانند از درخواست شهروندی استفاده کنند. علاوه بر این‏، کودکان بالای 18 سال نیز می‏توانند مجوز اقامت دائم را دریافت کنند. اخذ اقامت ترکیه برای افراد زیر 18 سال معمولا کار دشواری نیست و با استفاده از راهنمایی‏های درست و رعایت قوانین و مقررات، به سادگی می‏توان برای کودکان زیر سن قانونی، مجوز اقامت در کشور ترکیه را دریافت کرد.

همه چیز در خصوص اخذ تابعیت ترکیه از طریق فرزند

سخن آخر:

ما دراین مقاله به معرفی شرایط دریافت اقامت ترکبه افراد زیر ۱۸ سال پرداختیم و شما را با انواع روش ها و مواردی که منجر به اخذ تابعیت ترکیه برای افراد زیر ۱۸ سال می شود آشنا کردیم.

سوالات متداول:

  • شرایط لازم برای مهاجرت افراد زیر سن قانونی به ترکیه کدامند؟
    مهم ترین شرط برای دریافت مجوز اقامت ترکیه برای افراد کمتر از 18 سال، رضایت والدین و تمکن مالی است.
  • آیا افراد زیر 18 سال که به ترکیه مهاجرت می‌کنند، مشکل سربازی خواهند داشت؟
    خیر؛ با توجه به اینکه سن افراد کمتر از 18 سال است، مشکلی برای سربازی ندارند.
Rate this post

پیام بگذارید