با ارزان ‌ترین محله ‌های استانبول آشنا شوید!

2023-03-28
0 نظر

آشنایی با ارزانترین محله های استانبول به شما کمک می کند تا در صورت تمایل به مهاجرت ترکیه و قصد سکونت در استانبول بتوانید متناسب با بودجه تان املاکی با قیمت مناسب پیدا کنید. اما ارزانترین مناطق استانبول کدامند؟ شرایط زندگی در این مناطق به چه صورت است و آیا این مناطق برای سکونت مناسبند؟ با آریا کوئین همراه باشید، ما در این مقاله به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

آنچه در این یادداشت می خوانید:

  • معرفی ارزان‌ ترین محله‌های استانبول
  • محله ایرانی‌ ها در استانبول

معرفی ارزان‌ ترین محله‌ های استانبول

استانبول شهری است که تنوع زیادی در خانه‌ها و منطقه‌هایش دارد. از محله‌های ارزان تا مناطق لوکس و اعیان‌نشین مختص از ما بهترون. پیدا کردن خانه برای خرید و یا اجاره در استانبول کار سختی نیست اگر با محله‌های آن آشنایی کافی داشته باشید و روند کار را درست و با آماده‌سازی دقیق مدارک انجام دهید. به همراه داشتن تیم مشاوره قوی و آشنا به قوانین ترکیه، در این راه بسیار کمک‌کننده است. به همین جهت می‌توانید روی تیم آریا کوئین کاملا حساب کنید.

ارزان‌ ترین محله‌ های استانبول

محله ایرانی‌ ها در استانبول

۱. اسنیورت، منطقه ای با قیمت مناسب ملک

اسنیورت همچنان ارزان ‌ترین منطقه اروپایی در استانبول برای خرید خانه به حساب می‌آید. هرچند اتباع خارجی، دیگر نمی‌توانند در اسنیورت خانه اجاره کنند و از این طریق اقامت کوتاه‌مدت دریافت کنند. محله‌ جمهوریت یکی از بهترین محله‌های اسنیورت محسوب می‌شود که در آن واحدهای مسکونی مطلوبی وجود دارد. به دلیل قیمت مناسب و تعداد زیاد مجتمع‌ها، اسنیورت یکی از مناطق محبوب ایرانی‌ها برای خرید خانه و زندگی در ترکیه است.

با انواع اقامت ترکیه آشنا شوید!

۲. آرناووتکوی Arnavutkoy

اکثر ساکنین آرناووتکوی ترک‌های غیربومی هستند و مهاجرین ملیت‌های دیگر در این منطقه کمتر سکونت دارند. این نکته ممکن است باعث دشواری زندگی دیگر مهاجرین درآرناووتکوی بشود. البته مهاجران و دهقانان یونانی نیز جمعیت این منطقه را تشکیل می‌دهند. این منطقه در حوالی فرودگاه جدید استانبول قرار دارد و حمل و نقل عمومی خصوصا با اتوبوس و مینی‌بوس، امکان‌پذیر است. پروژه‌های راه‌سازی و جاده‌ای آرناووتکوی هم به اتمام رسیده است و حمل و نقل در این منطقه آسان‌تر از گذشته است.
Esenyurt

خرید خانه در ترکیه و نکات مهمی که باید بدانید!

۳. ارزانترین محله های استانبول؛ سیلیوری Silivri

سیلیوری یکی از غربی‌ترین مناطق استانبول است که در بخش اروپایی قرار دارد. آنقدر غربی که با مرکز شهر چیزی حدود ۷۰کیلومتر فاصله دارد. این منطقه خط ساحلی زیبا و طولانی‌ای و همچنین کشتزارهای متعددی دارد. ساکنین استانبول به عنوان ییلاق به سیلیوری می‌روند و آخرهفته‌ها در این منطقه به استراحت می‌پردازند. به دلیل قرارگیری کنار دریای مرمره، انواع ورزش‌های آبی در سیلیوری فراهم است.

این منطقه همچنین به پرورش دام و تولید انواع محصولات لبنی شهرت دارد. علاوه بر این، باشگاه‌های اسب‌سواری متنوعی در سیلیوری مشغول به فعالیت هستند و اسب‌سواری یکی از تفریحات ساکنین است. از معایب سیلیوری کمبود مرکز خرید و پاساژهاست. برای خرید خانه در این منطقه در نظر داشته باشید سطح محله‌ها متفاوت است و باید حتما از نزدیک خانه مورد نظرتان را ببینید.

۴. بیلیکدوزو

طبق آمار به دست آمده، ۴۰درصد ساکنین بیلیکدوزو را دانشگاهیان تشکیل می‌دهند. همین آمار نشان می‌دهد که با منطقه‌ای سطح بالا از نظر فرهنگی طرف هستیم. بیلیکدوزو منطقه بسیار خوبی است که خانه‌هایی با قیمت مناسب دارد. در بخش اروپایی استانبول و نزدیکی اسنیورت واقع شده است هرچند ساکنین مهاجر و غیرترک کمتری دارد.

برای آشنایی بیشتر با منطقه بیلیکدوزو کلیک کنید!

۵. سنجاق تپه Sancaktepe

یکی از مناطق خوب برای سرمایه‌گذاری در ترکیه، سنجاق تپه است. این منطقه در بخش آسیایی استانبول و در همسایگی عمرانیه قرار دارد. این منطقه در سال ۲۰۰۹ دارای شهرداری مستقل و امکانات رفاهی مختلف شد. کیفیت خانه‌های سنجاق‌تپه یکسان نیست و دارای تفاوت زیادی می‌باشد. شاید بتوان گفت بیشتر از آن که برای سکونت مناسب باشد، مناسب سرمایه‌گذاری است. این منطقه به دلیل داشتن آثار تاریخی زیادی که دارد، یکی از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استانبول نیز به حساب می‌آید. سانجاک تپه یکی از ارزانترین مناطق استانبول است.

۶. سلطان قاضی Sultangazi

سلطان قاضی محله‌ای است که آب و هوای بسیار خوبی دارد و به دلیل همسایگی با سد علی بی، هم از نظر تامین آب نقش مهمی دارد و هم نقطه‌ای تفریحی به حساب می‌آید. ماهیگیری یکی از تفریحات محبوب در منطقه سلطان قاضی است.
این منطقه که در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته، فضای سبز و پارک و جنگل‌های بسیار خوبی را هم در خود جا داده است و با خانه‌های مدرنش، فضای خوبی برای زندگی فراهم کرده. یکی دیگر از جذابیت‌های زندگی در سلطان‌ قاضی، وجود بازارهای مختلف در این منطقه است. در محله سلطان قاضی مدارس و دانشگاه‌های زیادی وجود دارد و البته سرمایه‌گذاری‌های بر روی ساخت دانشگاه‌های بیشتر در منطقه، در حال انجام است. این منطقه نیز یکی از ارزانترین محله های استانبول می باشد.
Sultangazi

با شرایط خرید خانه در استانبول آشنا شوید!

۷. آوجیلار Avcilar

آوجیلار در بخش اروپایی و قسمت غربی استانبول قرار گرفته. سرمایه‌گذاری در بخش املاک به ویژه در پروژه‌های ساختمانی و مراکز روز به روز در حال افزایش است و به همین سبب مهاجران به این منطقه توجه زیادی نشان داده‌اند. آوجیلار با مناطقی همچون اسنیورت و کوجوک چکمجه همسایه است و مرزی هم با دریای مرمره دارد. در این منطقه امنیت بالایی وجود دارد و دسترسی به انواع امکانات تفریحی همچون رستوران و کافه‌ها، کلاب‌ها، سینماها و… بسیار آسان است. در آوجیلار جمعیت دانشجوی زیادی سکونت دارد. یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های استانبول هم در این منطقه قرار گرفته است.

همه چیز درباره پاسپورت ترکیه

۸. سلطان بیلی Sultanbeyli

سلطان بیلی که در لغت می‌شود خانه سلطان، در بخش آسیایی استانبول و در همسایگی سنجاق تپه قرار دارد. این منطقه ۱۵ محله دارد و به دلیل گسترش ارتباطات جاده‌ای و حمل و نقل، در حال پیشرفت و توسعه است. سلطان بیلی هم در لیست محله‌های ارزان قیمت استانبول قرار گرفته و به دلیل ریشه تاریخی آن، جذابیت‌های زیادی برای زندگی دارد. اکثر ساکنان این منطقه قشر متوسط ترکیه هستند.
آوجیلار Avcilar

۹. چاتالجا Catalca

چاتالجا در گذشته روستایی بوده در بخش اروپایی استانبول. روستایی زیبا بین دریای مرمره و سیاه. اما به دلیل توجه مردم به این منطقه و افزایش ساخت و ساز خانه‌ها و ویلاها، به بافت شهری تغییر شکل داده است. هنوز هم اقتصاد این منطقه تا حدی به کشاورزی و دامداری وابسته است اما مردم در تابستان‌ها از طریق اجاره خانه و ویلا امرار معاش می‌کنند. در چاتالجا خانه‌ها و ویلاهای گران‌قیمت و درجه یکی وجود دارد که تمام امکانات لازم را در خود جای داده‌اند اما در محله‌های دیگر آن خانه‌های ارزان قیمت هم پیدا می‌شود.

با مزایای پاسپورت ترکیه آشنا شوید!

۱۰. اسنلر Esenler

اسنلر یکی از قدیمی‌ترین منطقه‌های استانبول به حساب می‌آید اما امروزه کمتر شناخته شده است. تعدادی از محله‌های اسنلر رشد چشمگیری داشته‌اند هرچند تعدادی از آن‌ها محل سکونت افراد مهاجری هستند که به صورت غیرقانونی وارد ترکیه شده‌اند. اسنلر در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته و ۱۶ محله دارد.

سخن آخر:

ما در این مقاله به معرفی ارزانترین محله های استانبول پرداختیم و از شرایط و ویژگی های هر محله گفتیم. چنانچه قصد خرید خانه در استانبول را دارید بهتر است پیش از هرچیز نسبت به شناخت مناطق مختلف و ارزانترین مناطق استانبول اقدام نمایید. هر منطقه و محله از استانبول دارای ویژگی های مخصوص به خود می باشد. مناطق ارزان استانبول دارای امکانات مناسبی است و علت ارزان تر بودن آن ها بخاطر دوری از مرکز شهر است.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دیدن پروژه‌های مسکونی در ترکیه و پیدا کردن خانه مورد نظرتان، با تیم آریا کوئین در تماس باشید.

سوالات متداول:

  • ارزانترین محله های استانبول کدامند؟
    مناطق اسنیورت، بیلیکدوزو، اسنلر، باغجیلار و آوجیلار از مناطق ارزان قیمت استانبول هستند.
  • اکسپرتیز چیست؟
    به برگه کارشناسی ملک در ترکیه اکسپرتیز گفته می شود.
Rate this post

پیام بگذارید