آشنایی با منطقه توریستی بی اوغلو استانبول

2023-04-16
0 نظر
برج گالاتا در منطقه بی اوغلو استانبول

منطقه بی اوغلو استانبول (Beyoğlu)؛ یکی از قدیمی ترین و در عین حال توریستی ترین مناطق استانبول است که همه روزه شاهد حضور گردشگران بسیاری از سراسر دنیا می باشد. شاید بتوان گفت کمتر گردشگری است که به استانبول بیاید و هتل محل اقامت خود را در این منطقه انتخاب نکند. در ادامه برای آشناییی بیشتر با منطقه بی اوغلو با آریا کوئین همراه شوید!

آنچه در این یادداشت می خوانید:

  • منطقه بی اوغلو استانبول؛ منطقه‌ای مناسب گردشگران
  • امکانات منطقه بی اوغلو استانبول
  • وضعیت دسترسی و حمل و نقل در بی اوغلو
  • مدارس منطقه بی اوغلو
  • دانشگاه‌های منطقه بی اوغلو
  • بیمارستان‌های منطقه بی اوغلو
  • مراکز خرید منطقه بی اوغلو
  • نقاط دیدنی منطقه بی اوغلو
  • فرصت دیدن و سکونت در منطقه بی اوغلو را از دست ندهید

منطقه بی اوغلو استانبول؛ منطقه‌ای مناسب گردشگران

منطقه بی اوغلو استانبول از مناطق تاریخی و ریشه‌دار استانبول است که به دلیل رفت و آمد تاجران کشور‌های مختلف در آن، معماری و ظاهر مکان‌های قدیمی‌اش با سایر نقاط استانبول متفاوت است. این محله به دلیل اینکه در گذشته بیشتر ساکنانش را (ارامنه و اروپایی‌ها) تشکیل می‌دادند و مسلمانان ترک کمتری در آن سکونت داشتند، به نوعی محل زندگی خارجی‌های ترکیه به شمار می‌آمده است. البته با تغییر شرایط و به مرور زمان خیلی تغییر کرد. منطقه بی اوغلو تعدادی محله کوچک دارد و جمعیتی بیش از ۲۰۰ هزار نفر نیز در آن جای گرفته‌اند. این منطقه، در غرب منطقه معروف بشیکتاش قرار دارد و پل و برج معروف گالاتا نیز در این منطقه قرار دارند.

صفر تا صد خرید خانه در ترکیه و نکاتی که باید بدانید!

امکانات منطقه بی اوغلو استانبول

بی اوغلو یکی از سرزنده‌ترین مناطق شهر استانبول است و امکانات موجود در آن از اولین جاذبه های توریستی آن هستند. به طور مثال خیلی از تصاویری که ما از استانبول دیده‌ایم (مثلا ترامواهای خیابان استقلال) مربوط به این منطقه است. این منطقه رستوران‌های درجه یکی هم دارد که غذاهای مختلف (به خصوص غذای ترکی) را با بهترین کیفیت طبخ می‌کنند . در این منطقه هتلهای زیادی باکیفیت‌های متفاوت هم وجود دارد، چرا که بیشتر گردشگران به دلیل مرکزیت این منطقه و دسترسی‌های خوبش ترجیح میدهند اینجا اقامت داشته باشند.

بی اوغلو منطقه ای مناسب برای دریافت شهروندی و پاسپورت ترکیه

وضعیت دسترسی و حمل و نقل در بی اوغلو

منطقه بی اوغلو استانبول در بخش اروپایی این شهر قرار دارد و از سایر بخش‌های اروپایی استانبول به راحتی می‌توان به این منطقه سفر کرد. تقریبا بیشتر وسایل نقلیه موجود در استانبول از این منطقه عبور میکنند. تعداد ایستگاه‌های اصلی مسافری مترو، اتوبوس و تراموا در سطح این منطقه به ۱۲ می‌رسد که نشان از اتصال بیشتر محله‌های این منطقه به یکدیگر دارد.

اشنایی با عمرانیه

مدارس منطقه بی اوغلو

برای والدینی که نگران آموزش فرزندانشان هستند، سکونت در منطقه بی اوغلو استانبول و فرستادن بچه‌ها به مدارس موجود در این منطقه انتخاب عاقلانه‌ای برای آنها به نظر می‌رسد. علاوه بر مدارس دولتی، این منطقه از یک مدرسه خصوصی جامع به اسم تارهان نیز برخوردار است. این مدرسه دانش آموزان را در سطوح مختلف سنی و علمی آموزش می‌دهد و به دلیل تبعیت از برخی معاهده‌های آموزشی بین‌المللی، در به کارگیری زبان‌های خارجی و ارائه آموزش‌های اجتماعی به بچه‌ها تاکید دارد.

دانشگاه‌های منطقه بی اوغلو

منطقه بی اوغلو دانشگاه های خوب و با کیفیتی هم دارد. به طور مثال دانشگاه معروف هالیچ که خودش شامل ۷ دانشکده مختلف است و چندین مدرسه را هم زیر نظر دارد، یکی از دانشگاه‌های موجود در این منطقه است. این دانشگاه رشته‌های مختلف معماری، هنر، ادبیات، مهندسی، پزشکی و… را ارائه می‌دهد. یکی دیگر از مراکز علمی مهم این منطقه، دانشگاه کنت استانبول است که هدف اصلی آن تربیت نیروی کار خبره است. این دانشگاه با وجود اینکه خصوصی و تازه تاسیس است، از دانشجویان مورد نظر خود حمایت مالی می‌کند.

با آخرین قوانین اقامت ترکیه در سال ۲۰۲۳ آشنا شوید!

بیمارستان‌های منطقه بی اوغلو

شهروندان این منطقه از لحاظ خدمات درمانی تقریبا به طور کامل تامین شده‌اند. منطقه بی اوغلو استانبول دارای ۱۲ بیمارستان و ۳۶ کلینیک پزشکی مختلف است که اهالی آنجا در صورت نیاز می‌توانند به انواع مراکز درمانی با تخصص‌های گوناگون مراجعه کنند.

اشنایی با عمرانیه

بیمارستان تخصصی زنان، مرکز تخصصی چشم و بیمارستان خصوصی اوزل اوک میدانی از جمله این مراکز تخصصی سلامت هستند که البته مورد آخری به دلیل خصوصی بودن، بیمه درمانی رایج ترکیه را قبول نمی‌کند و حتی شهروندان ترکیه نیز باید هزینه بیشتری برای خدمات آن پرداخت کنند.

مراکز خرید منطقه بی اوغلو

بیشتر مراکز خرید و فروشگاه‌های برندهای مشهور در منطقه بی‌اوغلو، در خیابان استقلال قرار دارند، میشود گفت خیابان استقلال یک مرکز خرید روباز است. همه برندهای مشهور از مانگو و زارا تا نایکی و آدیداس و برندهای ترک مانند ماوی و کوتون در این خیابان یک تا دو شعبه بزرگ دارند. پس این خیابان نه تنها برای تفریح و سرگرمی بلکه یکی از بهترین لوکیشن‌ها برای خرید محسوب میشود.

نقاط دیدنی منطقه بی اوغلو

منطقه بی اوغلو استانبول دارای بنا‌های تاریخی بسیار زیبایی است که جلوه خاصی به شهر استانبول بخشیده‌اند. این بنا‌های زیبا یکی از مکان‌های اصلی عکاسی در استانبول هستند و سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا برای عکاسی به این منطقه میکشانند.برج گالاتا یکی از این بناهای تاریخی اصیل است که در طبقه بالایی آن رستورانی با چشم‌انداز فوق‌العاده وجود دارد. از دیگر نقاط دیدنی این منطقه نیز می‌توان به پارک مینیاتورک اشاره کرد. در این پارک آثار تاریخی خاص و مهم ترکیه در سایز‌های کوچک و مینیاتوری ساخته شده‌اند که بازدید کنندگان می‌توانند در میان آنها قدم بزنند و با آنها عکس بگیرند. میدان تکسیم مهمترین میدان شهر، زمانی محل تقسیم آب به نقاط مختلف شهر بوده و الان محلی برای تقسیم گردشگران استانبول است چرا که این میدان دسترسی‌های خوبی از طریق خطوط حمل و نقل عمومی به سایر نقاط شهر دارد.

خیابان استقلال با تراموای قرمز رنگش، مشهورترین جاذبه منطقه بی‌اوغلو و استانبول است. در این خیابان سرزنده، همه چیز پیدا میشود، از انواع کافه و رستوران‌های مدرن و سنتی تا فروشگاه های کوچک و بزرگ برندهای ترک و بین‌المللی. خیابان استقلال شبهای پر شور و زنده‌ای دارد که هر گردشگری را از سراسر شهر به اینجا می کشاند.

سه تا از بهترین محله‌های استانبول برای زندگی

فرصت دیدن و سکونت در منطقه بی اوغلو را از دست ندهید

در این مطلب تمامی خصوصیات و نکات تاریخی مهم منطقه بی اوغلو را به شما ارائه دادیم و با مکان‌های دیدنی آن نیز آشنا شدید. در انتهای این مطلب پیشنهاد می‌کنیم که در صورت سفر به استانبول، هرگز فرصت حضور در اماکن تاریخی و تفریحی منطقه بی اوغلو استانبول و بازدید از خیابان استقلال را از دست ندهید. بخش هایی از این منطقه تاریخی در حالی که نوسازی شده‌اند، همچنان بافت و اصالت منطقه را حفظ کرده‌اند، بسیاری از افراد علاقه‌مند به زندگی در محیط های نوستالژیک استانبول، زندگی در قلب استانبول یعنی منطقه بی اوغلو را انتخاب می‌کنند.

خرید خانه در استانبول و نکاتی که باید به آن دقت کنید!

سخن آخر:

ما در این مقاله به معرفی منطقه بی اوغلو استانبول پرداختیم و شما را با این منطقه تاریخی آشنا کردیم. بی اوغلو دارای جاذبه های توریستی بسیاری است که سبب می شود گردشگران این منطقه را برای اقامت خود در طول سفر به استانبول برگزینند. میدان تکسیم، خیابان استقلال و‌ برج گالاتا از جمله جاذبه های دیدنی در بی اوعلو می باشد.

سوالات متداول:

  • منطقه بی اوغلو کجاست؟
    این منطقه در مرکز بخش اروپایی استانبول واقع شده و با مناطق فاتیج و شیشلی، کائیت هانه و ایود سلطان هم مرز می باشد.
  • جاذبه های دیدنی بی اوغلو کدامند؟
    میدان تکسیم، خیابان استقلال و پل و برج گالاتا از آثار دیدنی در این منطقه محسوب می شوند.
  • خرید ملک در منطقه بی اوغلو چکونه است؟
    این منطقه در عین حال که توریستی است بخاطر مرکزیت و دسترسی های عالی که دارد مورد علاقه سرمایه گذاران برای خرید ملک می باشد. در صورت تمایل به بازدید از پروژه های این منطقه با کارشناسان آریا در تماس باشید.
5/5 - (1 امتیاز)

پیام بگذارید