با ۳ تا از بهترین محله ‌های استانبول آشنا شوید!

2023-03-30
0 نظر
محله های استانبول

در این مقاله با سه تا از بهترین محله های استانبول آشنا خواهید شد، استانبول دارای محله های بسیاری است که برخی از آن ها مرغوب و در نزدیکی دریا هستند، استانبول به ۲ بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می شود که مجموعا دارای ۳۹ منطقه است، ۲۵ منطقه در بخش اروپایی و ۱۴ منطقه در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. ما در این مقاله به ۳ تا از بهترین محله های استانبول اشاره می کنیم که برای زندگی بسیار مناسب هستند. در ادامه با آریا کوئین همراه شوید!

معرفی سه تا از بهترین محله‌ های استانبول برای زندگی

استانبول یکی از کلان‌شهرهای پرجمعیت دنیاست که مقصد خیلی از مهاجران برای کار، زندگی و یا سپری کردن دوران بازنشستگی است. این شهر از بسیاری از کشورهای دنیا وسعت بیشتری دارد و به همین سبب، مناطق متعدد و محلات گوناگونی در آن قرار گرفته. اگر برای شما هم سوال است که بهترین محله‌ها و مناطق استانبول برای زندگی کجاست؟

خرید خانه در استانبول و نکاتی که باید به آن دقت کنید!

شرایط زندگی در استانبول

استانبول شهر پرهیاهو و شلوغی است و زندگی در آن علاوه بر جذابیت‌هایی که دارد با مشکلاتی همچون کمبود جای پارک و ترافیک نیز رو به روست. اما به دلیل اینکه این شهر خصوصا در همسایگی ایران، یکی از رو به رشدترین اقتصادها را داراست، به عنوان یکی از بهترین مقاصد مهاجرت مطرح می‌شود.

neighbourhood-istanbul

جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استانبول یکی از دلایلی است که این شهر را به محلی ایده‌آل برای زندگی تبدیل می‌کند. گسترش شبکه حمل و نقل عمومی نیز رفاه بیشتری به زندگی ساکنان استانبول بخشیده است. از دیگر مزیت‌های زندگی، خرید و اجاره خانه در استانبول ارزان‌تر بودن خانه‌ها و باکیفیت‌بودن آن‌هاست.

صفر تا صدخرید خانه در ترکیه

سه تا از بهترین محله های استانبول برای سرمایه گذاری

محله ‌های لوکس و ایده‌آل زیادی در استانبول وجود دارد. از نظر شرایط رفاهی، امکانات و جامعه فرهنگی، دسترسی و داشتن جاذبه‌های گردشگری می‌توان محله‌های خوبی را برای زندگی پیدا کرد. همچنین در کنار محلات لوکسی همچون ببک و ماسلاک، محله‌های خوب دیگری نیز با قیمت‌های پایین‌تر برای سکونت و خرید و اجاره خانه وجود دارند.

۱. محله ببک استانبول

ببک یکی از بهترین محله‌های استانبول است که ثروتمندان این شهر در آن زندگی می‌کنند. این محله در شهرداری منطقه بشیکتاش قرار دارد و بافتی تاریخی اما مدرن دارد. این محله خوش آب و هوا و لوکس در قسمت اروپایی استانبول واقع شده. ببک در لغت به معنی کودک است و دلیل نام‌گذاری آن مشخص نیست.

bebek
چشم‌انداز زیبای ساحل و تنگه بسفر، یکی از فاکتورهایی است که سکونت در آپارتمان‌های مجهز این منطقه را رویایی ساخته است. ببک از زمان عثمانی‌ها جزو محله‌های اشرافی بوده است و هنوز هم این خاصیت را حفظ کرده است. محله ببک به اورتاکوی، آرناووتکوی، اتیلر، روملی حصار و بشیکتاش دسترسی خوبی دارد. نوار ساحلی این محله یکی از زیباترین و تمیزترین ساحل‌ها برای پیاده‌روی و گذراندن یک عصر دلپذیر است.

قیمت خانه در ببک

قیمت خانه‌های ببک بالاست و بیشتر خانه‌ها ویلایی هستند. اگه بودجه خوبی دارید این منطقه هم برای زندگی و هم سرمایه‌گذاری ایده‌آل است. این محله یکی از بهترین محله ها برای خرید خانه و اخذ شهروندی ترکیه می باشد.

همه چیز درباره پاسپورت ترکیه در سال ۲۰۲۳

امکانات محله ببک

برخی از معروف‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های ترکیه و دنیا در این محله شعبه دارند. از استارباکس گرفته تا یکی از مهم‌ترین شعبه‌های رستوران معروف نصرت. یکی از هایپرمارکت‌های اشرافی استانبول یعنی ماکروسنتر هم در ببک قرار دارد. علاوه بر این دانشگاه بسفر، یکی از بهترین دانشگاه‌های ترکیه، در این محله واقع شده.

bebek

مناطق لوکس استانبول

۲. سه تا از بهترین محله های استانبول؛ ایستینیه، محله لوکس‌نشین استانبول

در یکی از بهترین مناطق اروپایی استانبول یعنی ساریر، ایستینیه شهرت زیادی دارد. این محله که از امکانات رفاهی بسیار خوبی برخوردار است، با جاذبه‌های طبیعی و مراکز خرید لوکسش یکی دیگر از مناطق مرفه‌نشین استانبول به حساب می‌آید. امروزه توجه ایرانیان به خرید خانه در این محله به دلیل سود بالا و امکانات آن در حال افزایش است.

istinye-istanbul

ایستینیه محله‌ای است ساحلی که در کنار تنگه بسفر قرار دارد. ویلاهای کنار ساحل این منطقه اکثرا متعلق به سلبریتی‌ها و افراد برجسته ترکیه است. ایستینیه بین دو محله امیرگان و ینیکوی قرار گرفته و از بهترین مناطق ساحلی بسفر است. این محله در کنار ماسلاک، از محله‌های مشهور ساریر به حساب می‌آید. اما برتری ایستینیه نسبت به ماسلاک آرامش و دور بودن آن از هیاهو است.

با محله ماسلاک استانبول، جایی برای زندگی بهتر آشنا شوید!

امکانات محله ایستینیه

این منطقه به دلیل توجه سلبریتی‌ها و افراد خاص به آن، از بهترین امکانات رفاهی برخوردار است.

مرکز خرید ایستینیه پارک

مرکز خرید ایستینیه پارک حقیقتا لوکس‌ترین پاساژ در سراسر استانبول و حتی ترکیه است و در این محله واقع شده و بهترین برندهای سراسر دنیا را در خود جا داده است. این مرکز خرید همچنین دارای سینما، سالن‌ تئاتر و رستوران و کافه‌های معروف و مطرح است.

با لوکس‌ترین محله‌های استانبول آشنا شوید!

دانشگاه‌های ایستینیه

ایستینیه از نظر امکانات تحصیلی نیز وضعیت بسیار مطلوبی دارد. مدارس خصوصی و بین‌المللی مطرحی در این محله فعالیت می‌کنند و همچین آموزشگاه‌ها و ورزشگاه‌های درجه یکی نیز در ایستینیه وجود دارند. دانشگاه ایستینیه یک دانشگاه نسبتا تازه تاسیس است که در حال افزایش اعتبار می‌باشد. این دانشگاه از نظر امکانات رفاهی بسیار مجهز است و کتابخانه بزرگ متنوع، باشگاه بدنسازی، سالن کنفرانس و حدود ۵۰ لابراتور دارد.

بهترین مناطق آسیایی استانبو

۳. محله جاده بستان

جاده بستان از محله‌های شهرداری کادیکوی است که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد. این محله به دلیل فضای سرسبز و قرارگیری در کنار سواحل مرمره، جذابیت زیادی برای سکونت دارد. همچنین دسترسی منطقه کادیکوی به مناطق مهم و مرکز شهر استانبول بسیار مناسب است و انواع وسایل حمل و نقل عمومی به جهت این امر وجود دارد. آپارتمان‌های مجلل این محله با نمایی از جزایر پرنسس شهرت زیادی دارند.

caddebostan-istanbul

خانه‌های جاده بستان اکثرا نوساز هستند و به ساحل اشراف دارند. همچنین کوچه‌های جاده بستان پر از کافه و رستوران‌های باکیفیت است و یکی از محله‌های محبوب شکموهاست. نوار ساحلی این محله برای کسانی که ورزش و پیاده‌روی کنار دریا را دوست دارند ایده‌آل است.

آخرین قوانین اقامت ترکیه در سال ۲۰۲۳

بهترین منطقه برای خرید خانه در استانبول

مناطق ساریر، بشیکتاش و باکرکوی در بخش اروپایی و مناطق کادیکوی، بیکوز و آتاشهیر از بهترین مناطق بخش آسیایی استانبول برای سرمایه گذاری و خرید ملک می باشد. علاوه بر محله‌هایی که معرفی شد، پروژه‌های لوکس و مدرن زیادی در سراسر استانبول وجود دارد که تیم ما بهترین و مناسب‌ترین آن‌ها را با توجه به سلیقه و شرایط شما معرفی می‌کند. جهت دریافت مشاوره و انتخاب بهترین خانه‌ها در استانبول با تیم آریا کویین در تماس باشید.

سخن آخر:

ما در این مقاله به معرفی سه تا از بهترین محله های استانبول پرداختیم و نکاتی را در خصوص امکانات و شرایط زندگی در آن ها بیان کردیم. اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید بهتر است پیش از هرچیز ابتدا نسبت به مناطق و محله های استانبول شناخت کافی پیدا کنید. تیم آریا کوئین با بهره مندی از تیم حرفه ای و مشاوران کارآزموده و داشتن  قرارداد با سازنده های بنام ترکیه می تواند بهترین گزینه ها را به شما معرفی نماید.

سوالات متداول:

  • محله های باکلاس استانبول کدامند؟
    ایستینیه، ماسلاک و کادیکوی از بهترین و لوکس ترین محله های استانبول می باشند.
  • محله های ایرانی نشین استانبول کجاست؟
    محله های ماسلاک، کارتال، بیلیکدوزو و اسنیورت از جمله محله های ایرانی نشین در استانبول هستند.
  • بهترین محله های استانبول برای خرید خانه کدامند؟
    محله های ماسلاک، ایستینیه، آتاکوی، فلوریا، کادیکوی از محله های خوب برای خرید ملک در استانبول هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

پیام بگذارید