آشنایی با منطقه زیتین بورنو استانبول

2023-04-17
0 نظر
منطقه زیتین بورنو

منطقه زیتین بورنو؛ یکی از مناطق قدیمی در قسمت اروپایی استانبول است که در نوار ساحلی آن پروژه های بسیار لوکسی یا ساخته شده و یا در حال ساخت می باشد. زیتین بورنو با مناطق گونگورن، بایرام پاشا، فاتیح و باکرکوی هم مرز است و ساحل آن مشرف به دریایی مرمره می باشد. اتوبان کندی که در نوار ساحلی منطقه زیتین بورنو قرار دارد سبب شده تا دسترسی این منطقه برای ساکنان آن ساده و مطلوب باشد. در ادامه با آریا کوئین همراه شوید تا بیشتر با این منطقه آشنا شوید!

آنچه در این یادداشت می خوانید:

  • منطقه زیتین بورنو استانبول؛ یک منطقه در حال رشد!
  • امکانات منطقه زیتین بورنو استانبول
  • دسترسی‌های زیتین بورنو
  • مدارس منطقه زیتین بورنو
  • دانشگاه‌های منطقه زیتین بورنو
  • بیمارستان‌های زیتین بورنو
  • مراکز خرید منطقه زیتین بورنو استانبول
  • نقاط دیدنی زیتین بورنو
  • زیتین بورنو محله‌ای در حال توسعه!

منطقه زیتین بورنو استانبول؛ یک منطقه در حال رشد!

یکی از مناطق معروف و قدیمی شهر استانبول در بخش اروپایی این شهر است. منطقه زیتین بورنو به ۱۳ محله مختلف تقسیم می‌شود که همه آنها، جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده‌اند و به همین خاطر جزو مناطق متراکم جمعیتی در استانبول به شمار می‌رود. از محله‌های معروف منطقه زیتین بورنو می‌توان به سومر، کازلی چشمه، مال تپه، بشتل سیز اشاره کرد. زیتین بورنو در نزدیکی محله‌های بایرام پاشا، فاتح و اسنلر است و در جنوب آن نیز دریای مرمره قرار دارد.

صفر تا صد خرید خانه در ترکیه و نکاتی که باید بدانید!

امکانات منطقه زیتین بورنو استانبول

این منطقه همانطور که از نامش پیداست، در گذشته منطقه مساعدی برای پرورش زیتون بوده. یکی از ویژگی‌های دلربای این منطقه، برخورداری از نمای بسیار زیبا در ساحل مرمره است. نوار ساحلی منطقه زیتین بورنو، برای بسیاری از ساکنین آن فضای جذابی برای دورهمی‌های مختلف، انجام تفریحات ساحلی مثل قایق‌سواری، پیاده‌روی و دوچرخه سواری است.

حمل و نقل منطقه زیتین بورنو

علاوه بر این، زیتین بورنو به اتوبان E5 هم نزدیک است که باعث افزایش ارزش زمین‌های موجود در آن شده است. در این منطقه هتل‌های لوکسی مانند رادیسون‌ بولو، ایبیس و همپتون بای هیلتون هم وجود دارند و خدمات باکیفیتی را به گردشگران استانبول ارائه میدهند.

همه چیز درباره پاسپورت ترکیه در سال ۲۰۲۳

دسترسی‌های زیتین بورنو

این منطقه به دلیل اینکه در نزدیکی مرکز شهر استانبول واقع شده است از دسترسی خوبی هم به سایر مناطق این شهر برخوردار است. ساکنان منطقه زیتین بورنو استانبول می‌توانند با مترو‌، تراموا، قطار مارمارای و یا کشتی‌های مسافربری (فری) به سایر نقاط اروپایی و آسیایی شهر دسترسی داشته باشند. دسترسی داخلی منطقه زیتین بورنو هم با وجود وسایل نقلیه مختلفی مانند تاکسی، تراموا، اتوبوس و دلموش از شرایط مطلوبی برخوردار است. اما وسیله نقلیه رایج در این منطقه اتوبوس است که ایستگاه‌های متعدد آن تقریبا در تمامی خیابان‌های این منطقه دیده می‌شود.

با آخرین قوانین اقامت ترکیه آشنا شوید!

مدارس منطقه زیتین بورنو

طبقه اجتماعی غالب مردم این منطقه، متوسط است و به همین دلیل بیشتر بچه‌ها به مدارس دولتی می‌روند. ساکنین خارجی در منطقه زیتین بورنو استانبول نیز می‌توانند به راحتی فرزندان خود را در این مدارس ثبت‌نام کنند. البته زبان مدارس دولتی ترکیه، ترکی است اما تعداد محدودی مدرسه بین‌المللی نیز در زیتین بورنو وجود دارند که افراد برای انتخاب مدرسه فرزندانشان، آزادی عمل داشته باشند. یکی از این مدارس غیردولتی، مدرسه طبیعت استانبول است که به جای تمرکز بر دروس نظری، استعداد بچه‌ها را در زمینه‌های مختلف علمی، ورزشی و تحقیقاتی پرورش می‌دهد.

دانشگاه‌های منطقه زیتین بورنو

منطقه زیتین بورنو استانبول قبلا خیلی به علم و دانش شناخته نمی‌شد اما با گذشت زمان و افزایش جمعیتش، بر تعداد دانشگاه‌های آن نیز افزوده شد. یکی از معروفترین این دانشگاه‌ها، دانشگاه خصوصی ایستینیه استانبول است.

دانشگاه منطقه زیتین بورنو

این مرکز علمی در سال ۲۰۱۵ بنیان گذاری شده و تا کنون دانشجویان زیادی را در حوزه پزشکی تعلیم داده است. این دانشگاه دارای ۶ دانشکده مختلف است که دانشکده علوم پزشکی آن از بقیه مشهورتر است و ۳ بیمارستان ترکیه نیز زیر نظر این دانشگاه اداره می‌شوند. با توجه به اینکه این دانشگاه غیردولتی است، برای پذیرش دانشجویان آزمون‌های علمی مختلفی دارد و آزمون ورودی سراسری ندارد.

با مزایای پاسپورت ترکیه آشنا شوید!

بیمارستان‌های زیتین بورنو

منطقه زیتین بورنو استانبول از انواع خدمات پزشکی در نقاط مختلف این منطقه بهره‌مند است. با توجه به موقعیت استراتژیک و مرکزیت این منطقه در استانبول، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تخصصی زیادی در آن وجود دارند که به عنوان مثال می‌توانیم به بیمارستان زنان و زایمان سلیمان، مرکز درمانی خصوصی اوراسیا، مرکز دندانپزشکی توپکاپی و بیمارستان دولتی یدیکوله اشاره کنیم. بیمارستان یدیکوله یک مرکز پزشکی تخصصی است که مرکز عمل‌های جراحی مختلف در این منطقه به حساب می‌آید.

مراکز خرید منطقه زیتین بورنو استانبول

با گذشت زمان ظاهر منطقه زیتین بورنو استانبول تغییر کرده است و مرتبا بر تعداد مراکز تجاری مختلف آن افزوده می‌شود. اما یکی از مراکز خرید قدیمی این منطقه، مرکز خرید الیویوم است که بیش از ۲۰ سال پذیرای قشر زیادی از توریستها بوده است. با وجود تاسیس مراکز تجاری دیگر در این منطقه اما، مجموعه الیویوم هنوز هم برای خیلی از خریداران و گردشگران از اعتبار بالاتری برخوردار است. این مرکز تجاری یک اوت لت است که کلیه اجناس فصل های گذشته از برندهای مختلف را با قیمتی مناسب به فروش میرساند.

منطقه زیتین بورنو استانبول

نقاط دیدنی زیتین بورنو

آثار تاریخی و بنا‌های دیدنی این منطقه کم نیستند و یکی از نقاط قوت آن برای جذب توریست به شمار می‌آیند. مولوی خانه ینی کاپی، موزه پانوراما و صومعه یونانی ویرجین از جمله این مکان‌ها هستند. در مولی خانه ینی‌ کاپی میتوانید به تماشای رقص معروف صوفیان (رقص سماع) که در آنجا انجام می‌شود بنشینید و از آرامش آن فضا لذت ببرید.

سه تا از بهترین محله‌های استانبول برای زندگی

زیتین بورنو محله‌ای در حال توسعه!

در این مطلب با شرایط کلی منطقه زیتین بورنو استانبول آشنا شدیم اما به عنوان آخرین نکته لازم است بگوییم که این منطقه در حال تغییرات گسترده‌ای است و با وجود اینکه بیشتر اهالی آن در گذشته از قشر کم درآمد ترکیه بودند، اما در حال حاضر آپارتمان‌های شیک و برج‌های بسیار لوکسی در این منطقه ساخته شده‌اند که ثروتمندان زیادی را برای زندگی به سمت خود کشانده‌اند. چنانچه قصد خرید ملک در استانبول را دارید، حتما به این منطقه نیز توجه داشته باشید. با توجه به نمای ساحلی زیبا و وجود امکانات شهری بسیار مناسب در آن، احتمال افزایش ارزش املاک در اینجا وجود دارد. پروژه‌های موجود در این منطقه مناسب دریافت شهروندی و اقامت ترکیه هستند.

خرید خانه در استانبول و نکاتی که باید به آن دقت کنید!

سخن آخر:

ما در این مقاله به معرفی منطقه زیتین بورنو استانبول پرداختیم و شما را با امکانات،‌دسترسی ها و مناطق مجاور آن آشنا کردیم. اگر به دنبال یک منطقه زیبا و مشرف به دریای مرمره هستید و محدودیتی در بودجه خود برای خرید ملک ندارید، آریا به شما پیشنهاد می دهد که حتما قبل از تصمیم نهایی سری به این منطقه بزنید. برای بازدید از پروژه های زیتین بورنو کافی است با مشاوران ما در تماس باشید!

سوالات متداول:

  • زیتین بورنو کجاست؟
    این منطقه در بخش اروپایی استانبول واقع شده و با مناطق گونگورن، بایرام پاشا، باکرکوی و دریای مرمره همسایه است.
  • شرایط خرید ملک در منطقه زیتین بورنو چگونه است؟
    نوار ساحی این منطقه دارای گرانترین ملک های استانبول است اما محله هایی که از نوار ساحلی دور هستند دارای قیمت های مناسب تری هستند.
5/5 - (1 امتیاز)

پیام بگذارید